Klachtenregeling

Klachtenafhandeling

Wij doen ons best om zo goed mogelijk aan je verwachtingen te voldoen. Toch kan het gebeuren dat je niet helemaal tevreden bent over Koru Kraamzorg. Dat willen we dan graag van je horen, zodat wij onze zorgverlening kunnen verbeteren.

Je kunt je onvrede of klacht het beste zo snel mogelijk bespreken met de kraamverzorgende die de zorg aan je verleent. Ook kun je met de spoedlijn bellen en je klacht bespreken met de planning, zodat zij een oplossing kunnen bieden tijdens de zorg.
Mocht het gesprek met de kraamverzorgende of planning niet tot een bevredigende oplossing leiden of heb je een klacht die niet de kraamverzorgende betreft maar de organisatie, dan kun je contact opnemen met de Klachtenfunctionaris van Koru Kraamzorg.

Dit kan per post of per mail:

Koru Kraamzorg
t.a.v. klachtenfunctionaris
Niels Bohrweg 159
3542 CA Utrecht
Tel: 030-7400123 of 06-20235607
info@korukraamzorg.nl

Koru Kraamzorg bevestigt schriftelijk binnen 2 werkdagen de ontvangst van je klacht en vraagt de Klachtenfunctionaris van Koru Kraamzorg om binnen 5 werkdagen contact met je op te nemen. De Klachtenfunctionaris biedt ondersteuning en/of bemiddeling bij het zoeken naar een oplossing.

Klachtencommissie Bo Geboortezorg

Mocht dit alles niet tot een voor jou bevredigende oplossing leiden, dan is de mogelijkheid je te wenden tot Bo Geboortezorg. Bo Geboortezorg is een branchevereniging voor zorgondernemers in de kraamzorg en heeft een gezamenlijk klachtencommissie ten behoeve van de cliënten voor haar leden geïnstalleerd.

De klachtencommissie onder voorzitterschap van een onafhankelijke voorzitter is bedoeld om een objectieve beoordeling van de klachten te waarborgen. Hiermee voldoen de leden van Bo Geboortezorg aan de wetgeving. De klachtencommissie van Bo Geboortezorg gaat na of klachten ingediend door cliënten van de aangesloten leden ontvankelijk zijn. De klachtencommissie van Bo Geboortezorg is per mail te bereiken via: klachtenfunctionaris@bogeboortezorg.nl

De klachtenfunctionaris van Bo Geboortezorg zal met jou en Koru Kraamzorg het gesprek aangaan. Er zal worden toegewerkt naar een oplossing.

Als je niet tevreden bent over de afhandeling van de klacht en je gaat niet akkoord, dan is er sprake van een geschil. Dit geschil kan worden voorgelegd aan de geschillencommissie. De geschillencommissie volgt bij de behandeling haar eigen regeling. Meer informatie kun je vinden op de website www.degeschillencommissiezorg.nl

Ervaringen

"Voor de 3e keer geholpen door Koru kraamzorg. Gerda heeft ons helemaal ontzorgd en betrok de andere kinderen goed. Ook had ze bruikbare tips en luisterde ze goed naar onze wensen. Heerlijke week gehad!"

– Hanna, augustus 2024

"Alle medewerkers zijn vriendelijk en open. Je kunt bij iedereen terecht met je vragen, en er wordt navraag gedaan als iemand niet alles weet. Er is een goede informatie overdracht en bij wijzigen wordt je persoonlijk op de hoogte gebracht."

– Edith, juli 2024

"

Koru als bedrijf hebben wij als zeer postief ervaren aan overgehouden. Daarnaast zijn wij mega blij en konden wij geen betere kraamverzorgster wensen dan Corine. Ze kwam binnen en straalde meteen haar vak uit en vertrouwen naar ons, hoe zij de hulp aanbied en met ins omging om rust te pakken of ons even te ontzorgen was helemaal top. Nogmaals dank voor jullie kraamzorg Koru en vooral Corine nogmaals bedankt zij was geweldig

"

– Lisette, augustus 2024